Met UiTPAS werken betekent dat je een aantal programma’s moet gebruiken. Je voert je activiteiten in in de UiTdatabank en je registreert je kortingen en punten in de UiTPAS-balie. Daarnaast kunnen enkele hardware producten ook nuttig zijn zoals een NFC-lezer, dit is niet verplicht. Hier vind je alles terug over de programma’s en producten.
UiTPAS is eenvoudig te gebruiken, hier vind je alle programma’s terug.
Om met UiTPAS te kunnen werken is het nodig dat je een laptop, computer, smartphone of tablet hebt. Dit is nodig om de UiTPAS-programma’s te gebruiken. Zonder één van deze producten gaat het niet lukken om registraties voor UiTPAS te doen.
Verder is het niet vereist om andere hardware producten te voorzien, maar het kan wel nuttig zijn. Zo kan je de volgende zaken gebruiken indien je een laptop/computer gebruikt, dit zorgt ervoor dat je de UiTPAS-nummers niet manueel moet ingeven:
Het kan zijn dat jouw organisatie werkt met een online systeem voor inschrijvingen en boekingen. Sommige systemen hebben reeds een integratie met UiTPAS, vraag dus zeker aan jouw ontwikkelaar of dit het geval is.
Het is mogelijk om een integratie te maken met systemen waarbij dit nog niet voorzien is. Dit is zowel mogelijk bij grote ticketing aanbieders als voor eigen ontwikkelde systemen. Hiervoor moet je een koppeling maken via de API van publiq. De informatie hierover vind je hier: https://publiq.stoplight.io/docs/uitpas/getting-started
Door deze integratie zal de website automatisch checken of een UiTPAS een geldig kansentarief heeft. Hierdoor moet je zelf niet manueel checken en kan de pashouder meteen na deze check betalen via jouw online betalingssysteem.
Indien er geen integratie mogelijk is, raden we aan om een veldje met het UiTPAS-nummer te laten toevoegen in het inschrijf- of boekingsformulier. De pashouder zal dan helaas nog niet kunnen betalen na het invullen, aangezien je het kansentarief nog moet controleren. Na deze manuele controle kan je het betaalverzoek van het correcte bedrag sturen via mail.